Metody

Nieustannie doszkalamy się i śledzimy światowe nowości w dziedzinie fizjoterapii. Dzięki temu mamy pewność, że dla naszych pacjentów robimy wszystko, co jest możliwe, aby pomóc im w zwalczeniu bólu i powrocie do pełnej sprawności.

Ortopedyczna terapia manualna Kalten borna i Evjentha

Metoda fizjoterapeutyczna opracowana przez fizjoterapeutów: Freddyego M. Kaltenborna oraz Olafa Evjentha. Badanie i leczenie pacjentów z ortopedycznymi dysfunkcjami narządu ruchu zarejestrowali jako: OMT Kaltenborn – Evjenth Konzept.

Jest to metoda ortopedyczna zajmująca się dysfunkcjami w układzie kostnym oraz mięśniowym, bazująca na zmniejszeniu bólu, poprawie ruchomości w stawach i technikach zmniejszających ruchomość.

Metody stosowane w tej terapii:

• masaż funkcyjny, masaż poprzeczny,
  • czynne zmniejszanie tonusu (napięcia) mięśniowego,
  • rozluźnienie mięśni przy pomocy technik "Hold-Relax" z PNF oraz poizometrycznej relaksacji mięśnia (PIR),
  • bierne rozciąganie skróconych mięśni (działanie na tkance łącznej mięśnia),
  • ćwiczenia ukierunkowane na poprawę lub utrzymanie aktualnego zakresu ruchu w stawie,
  • mobilizacje stawów (kostne człony stawowe, struktury wewnątrzstawowe, torebka stawowa, więzadła),
  • ćwiczenia poprawiające lub utrzymujące ruchomość stawów,
  • mobilizacja tkanki nerwowej.

Terapia tą metoda polega na:

• ocenie stanu ogólnego pacjenta (ocena biomechaniczna i funkcjonalna),
  • leczenie – trakcje, mobilizacje, manipulacje stawów, mobilizacje tkanek miękkich, mobilizacje tkanki nerwowej,
  • informacja-instrukcja-trening kinezyterapeutyczny.

Terapia manualna pozwala na leczenie wielu dolegliwości narządu ruchu, a w szczególności:

• dolegliwości bólowych kręgosłupa i stawów obwodowych będących następstwem zmian zwyrodnieniowych czy pourazowych,
  • dyskopatii,
  • dolegliwości typu migrenowego,
  • cierpnięcia, mrowienia, drętwienia kończyn,
  • bocznych skrzywień kręgosłupa (skoliozy),
  • innych schorzeń ortopedycznych.